Wednesday, August 4, 2010

Karnival Sukaneka Rakyat 2010

Alhamdulillah, terlaksanalah sudah karnival Sukaneka Rakyat 2010 pada 1 Ogos 2010 yang lepas. Karnival ini bermula seawal pukul 8.00 pagi dan dimulai dengan upacara perasmian pembukaan oleh YB Tuan Law Choo Kiang (ADUN Bukit Tambun) dengan melepaskan banner karnival ke udara.



Berbagai acara telah dipertandingkan pada karnival Sukaneka ini. Di antaranya adalah mencari gula-gula dalam tepung, tiup belon sampai pecah, bola berirama, lari dalam guni, boling padang, basikal lambat, kerusi berirama, lari guna tempurung dan tarik tali.


















Lebih kurang pukul 12.00 tengahari, YB Dato' Dr. Mansor bin Othman, Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang telahpun tiba untuk upacara penutupan Karnival Sukaneka Rakyat ini.
















YB Dato' Dr. Mansor juga sempat melepaskan acara tarik tali akhir di antara MPSP A dan MPSP B. YB Dato' Dr. Mansor juga turut mengambil bahagian di dalam acara khas untuk VIP iaitu tiup belon sampai pecah, di mana pemenangnya adalah Penghulu Mukim Simpang Ampat, SPS iaitu En Hafizi bin Mohammad. Turut hadir semasa majlis penutupan ini ialah Pengerusi JKKK Simpang Ampat dan Bukit Tambun, juga Timbalan Ketua Balai Polis Bukit Tambun.


YB Dato' Dr. Mansor juga berkenan membuat cabutan dan menyampaikan hadiah bagi pemenang cabutan bertuah.

















Akhir sekali YB Dato' Dr. mansor melepaskan belon sebagai tanda penutupan Karnival Sukaneka Rakyat 2010. Ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada TKM 1 Pulau Pinang kerana sudi untuk hadir dan merasmikan penutupan majlis ini. Ucapan terima kasih juga kepada semua yang telah menyumbangkan tenaga ataupun hadiah-hadiah terutamnya hadiah untuk cabutan bertuah.







Sehingga berjumpa lagi di tahun hadapan.

No comments:

Post a Comment