Saturday, September 4, 2010

Jamuan Berbuka Puasa & Sumbangan Surau-surau

Pada 1 September 2010, Surau Murai Jaya dengan berbesar hati menjadi tuan rumah bagi majlis Jamuan berbuka Puasa dan Sumbangan kepada Surau-surau di kawasan Simpang Ampat, Seberang Perai Selatan.


Lebih dihargai kerana sumbangan tersebut telah disempurnakan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang YAB Tuan Liam Guan Eng. Sebanyak 8 buah surau yang berada di kawasan Simpang Ampat telahpun diberi sumbangan tersebut.


Turut hadir bersama YAB Tuan Lim Guan Eng adalah YB Tuan Law Choo Kiang (ADUN Bukit Tambun), Pengerusi JKKK Simpang Ampat, Pengerusi JKKK Bukit Tambun dan Pengerusi JKKK Kampung Baru Simpang Ampat.


YAB Tuan Lim Guan Eng dalam ucapannya menyentuh berkenaan fitnah yang telah ditaburkan ke atasnya berkenaan penyembelihan lembu korban. Beliau meminta semua penduduk Simpang Ampat agar lebih teliti apabila menerima perkhabar yang tidak sihat.


Terdahulu dari itu, satu tazkirah telah pun diadakan oleh Ustaz Muhammad Hafiz dari Taman Puteri Gunung. beliau juga menyentuh berkenaan pemimpin yang jujur dan amanah dan juga peradaban kita semasa berada di dalam bulan Ramadhan.



No comments:

Post a Comment